maanantai 21. toukokuuta 2012

Pohjustusta

Aseksuaalisuus.

Onko se jokin tauti?
Mielenhäiriö?
Kehityshäiriö?
Lapsuuden traumoista johtuva ongelma, josta pääsee kyllä ylitse jos sitä itse haluaa?

Ei.
Aseksuaalisuus on seksuaalisuuden muoto siinä missä homous, heterous tai biseksuaalisuuskin - siinä vain seksuaalinen kiinnostus ei kohdistu kumpaankaan sukupuoleen.

Itse olen heteroromanttinen aseksuaali, eli osaan ihastua, jopa rakastua, mutten tunne vain mieltymystä enkä tarvetta seksiin. Enkä myöskään nauti siitä.

Olen ollut yli kolme vuotta parisuhteessa saman miehen kanssa ja tämä aseksuaalisuus on ollut ongelmanamme koko suhteemme ajan, vaikkei ongelmalla ole oikeaa nimeä ollutkaan aikaisemmin - ei ennen kuin nyt. Olen löytäny itseäni kuvaavan termin, johon minun nyt on vain sopeuduttava.

Tervetuloa seuraamaan matkaani aseksuaalisuuteni hyväksymisen tiellä, suosittelen turvavöiden käyttämistä, sillä matka tulee varmasti olemaan töyssyinen.

2 kommenttia:

  1. Vau. En oo voinu muuta ku itkeä tätä blogia lukiessani. Olen seurustellut kohta kolme vuotta elämäni miehen kanssa, ja rakastan häntä syvästi. Haluttomuus on kuitenkin vaivannut, ja eilen illalla eksyin jostain syystä lukemaan aseksuaalisuudesta, ja palaset alkoivat loksahdella paikoilleen. Asia on vielä niin uusi ja löi minut ihan ällikällä, olen kyllä ollut aina kiinnostunut ihmisten seksuaalisuuksista, mutten ikimaailmassa olisi uskonut löytäväni uutta seksuaalista suuntautumista itsestäni. Ja tämä samaistuminen tähän blogiin ja muihin aseksuaalisuusjuttuihin on niin vahva, etten voi olla muuta kuin hämmentynyt. Minä. Täysin "normaali" ja täydellisessä parisuhteessa elävä, tasapainoinen ihminen, jonka haluttomuuden piti loppua e-pillereistä luopumiseen. Kiitos paljon kirjoituksistasi, toivottavasti kirjoitat vielä joskus lisää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kommentistasi, kirjoittelu lopahti, koska ei näkynyt lukijoita. Voisihan sitä herätellä tätä blogia uudestaan henkiin pikku hiljaa. :)

      Ihanaa, että olet löytänyt itsesi! Tuo hämmennyksen ja helpotuksen tunne on meille kaikille varmasti hyvinkin tuttu.

      Poista

Kiitos, että päätit kommentoida, arvostan kommentteja todella paljon. Ethän kuitenkaan kirjoita mitään törkeyksiä?