tiistai 29. toukokuuta 2012

Kuvatuksia mielen sopukoista









...tässä joitain kuvia, jotka kuvaavat tuntemuksiani melko hyvin. Mieleni on taas ailahdellut kuultuani läheiseltä ystävältäni, että poikaystäväni on salaa minulta aika pahastikin maassa aseksuaalisuuteni takia.

Miksei hän voi kertoa sitä minulle?
Ja miksi seksi on hänelle niin tärkeä asia, vaikka se ei ole tähänkään mennessä toiminut meillä ollenkaan?
Miksei hän voi helposti valita selibaattia minun takiani?
Hänhän kuitenkin rakastaa minua, eikö vain?

Mutta kuten kyseinen läheinen ystäväni sanoi:
"Jos se ei voi luopua seksistä ja haluaa sitä vaikka sinä olet aseksuaali, niin se ei todella välitä sinun tunteista."

Tuo herätti ja sai ajattelemaan,
että minulla todellakin on oikeus olla oma itseni.

Ettei minun tarvitse vain "alistua kohtalooni" ja satuttaa itseäni henkisesti mieheni mieliksi.
Kunpa hän vain rakastaisi minua tarpeeksi ymmärtääkseen sen...

6 kommenttia:

  1. Ymmärrän sinua, mutta ymmärrän myös poikaystävääsi.

    Seksuaalisuus on tarve, se on evoluution mielestä välttämättömyys, jotta sukua saatiin jatkettua. Se ei pidä hengissä, kuten syöminen ja juominen, mutta ellei sitä olisi, ei olisi meitäkään, joten se on ihmisiin ohjelmoitua. Joten minusta on väärin, että sinä vaadit poikaystävääsi olemaan seksittä vain koska sinä et nauti siitä. Silloinhan vain hän joutuu luopumaan, mutta sinä et. Eiköhän tässä olisi kompromissin paikka.

    Ja mielestäni siinä ei ole kysymys siitä, rakastaako hän sinua. Varmasti rakastaa, mutta mistä sinä lupaat luopua, jos hän luopuu omasta vietistään ja siis taistelee omaa luontoaan vastaan.

    Sinä harrastat seksiä on sama kuin että miehesi ei. Joutuu tukahduttamaan itsensä. Mieti tätä.


    Äläkä käsitä väärin, etten hyväksyisi sinua ja seksuaalisuuttasi. Itse olen bi ja vielä hyvin seksuaalinen sellainen, mutta ymmärrän ettei omaa luontoaan vastaan kannata taistella ja väkisellä harrastaa seksiä.

    Saiko tästä mitään selvää?

    VastaaPoista
  2. Äsköinen ano vielä jatkaa..

    Miksei hän voi helposti valita selibaattia minun takiani?
    Hänhän kuitenkin rakastaa minua, eikö vain?

    = Mikset sinä voi valita seksiä, koska sinähän rakastat miestäsi, eikö vai? Miehen takia, ei oman nautinnon.

    "Jos se ei voi luopua seksistä ja haluaa sitä vaikka sinä olet aseksuaali, niin se ei todella välitä sinun tunteista."

    = Jos et voi harrastaa seksiä, koska miehesi haluaa sitä, et välitä hänen tunteistaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä sain ideasta hyvin selvää. Mutta jos näin sanotaan: jos pariskunnan toinen osapuoli ei pidä valkosipulista ja toinen pitää, on valkosipulin ystävän helpompi syödän jotain muuta ruokaa kuin valkosipulia ihnoavan pakottaa itsensä syömään sitä. Ajattelen saman pätevän myös seksiin: on niin monia muitakin keinoja tyydyttää seksuaaliset halut.

      Olen tosiaan valmis kompromissiin (niin kuin olen aiemmissa postauksissa kertonut), kunhan vain siinä otetaan aseksuaalisuuteni huomioon. Tulen siis mieluusti vastaan, enkä aio millään tavalla vältellä KAIKKEA seksiin liittyvää. Voin siis antaa esim. suuseksiä silloin tällöin ja muuten hoidella käsipelillä.

      En vain ymmärrä, mikä asia niin suuresti muuttuu: en ole tähänkään asti suostunut seksiin kovinkaan usein ja olen kyllä kertonut aina, ettei se tunnu minusta millekään. Hän siis ei joutuisi kohtaamaan minkäänlaista yllättävää käännettä: vain asioiden virallistamisen.

      Oikeastaan eniten toivon, että hän lopettaisi seksin kinuamisen. Se on hermoja raastavaa, kun sitä kuulee joka päivä.

      Kiitos kommenteistasi, arvostan mielipidettäsi ja pohdin kyllä asiaa kaikilta kannoilta.

      Poista
  3. En vertaisi tarpeita haluihin. Minusta seksi ei ole pelkkä halu, vaan tarve. Ja tarpeen tyydyttämättä jättäminen jättää tyhjiön (syömättä oleminen nälän, juomatta oleminen janon yms).

    Ehkä asioiden virallistaminen tekee niistä lopullisia? Jokainen nainen kieltäytyy seksistä milloin mistäkin syystä, mutta aseksuaalisuus tarkoittaa, ettei sitä seksiä tule herumaan myöskään huomenna. Joten tilateen lopullisuus taitaa pelottaa miestäsi.

    Jos mieheni ilmoittaisi olevansa aseksuaali (mitä ei luojan kiitos ole vaan ennemminkin seksiriippuvainen) minä vaatisin itselleni oikeutta seksisuhteeseen. Koska minusta seksi on ihmiselle ja hänen luonteelleen niin tärkeää.

    Mutta varmasti on myös raastavaa, ettei seksiä saa, vaikka sitä tarvitsee ja haluaa. Toisaalta itsekin tiedän sen, miltä se ikuinen vonkaaminen tuntuu - joskus vain ei jaksa.

    -Aikaisempi ano-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toki poikaystävälläni on oikeus saada seksuaalista tyydytystä: en minä sitä ole eväämässä. Mutta en vain ymmärrä miksei muut tavat kuin yhdyntä kelpaisi yhtä hyvin.

      Hyvä on, en ehkä ymmärrä seksuaalien aivoituksia kovinkaan hyvin, itse kun olen mikä olen.

      Niin, luulen kyllä että juuri se lopullisuus miestäni tässä pelottaa. On vain ikävää, jos hän kykene hyväksymään minua omana itsenäni.

      Olen jutellut hänen kanssaan paljon ja hän haluaa yrittää saada suhteemme toimimaan aseksuaalisuudestani huolimatta. Hän on kullan arvoinen!

      Poista
    2. Ja kiitos tosiaan kun kommentoit, on mielenkiintoista ja kehittävää kuulla muidenkin mielipiteitä asioista.

      Poista

Kiitos, että päätit kommentoida, arvostan kommentteja todella paljon. Ethän kuitenkaan kirjoita mitään törkeyksiä?